ITB Berlin 2014, 2. nap

Nagy Adat - van benne fantázia!

Tempósan haladtam az ITB második (szakmai) napján a kiállítótermek között. Késésben voltam. Hamarosan indul a Big Data előadás, márpedig ez érdekelt legjobban a reszponzív weboldal design téma mellett. Csendben észleltem hogy újabb ismeretlen csarnokon vágok át, annak ellenére, hogy az előző napon nyitástól zárásig a padlót koptattam. A kiállítást néhány helyen mintha csak a tokyoi metró tervezői alakították volna ki készségfejlesztőként a kisebb városokhoz szokottaknak (értsd: 2 millió alattiak). Függőlegesen is kell gondolkodni: itt lemegyek, ott akkor jobbra át tudok menni, majd fel kettőt és előre 600 métert, végül már csak le egy szintet és ott is vagyok. Elvileg, ha nem tévesztettem el.

Az ITB konferenciagépezete olajozottan működik. Párhuzamosan 5-10 előadás és vitafórum különféle turisztikai témákban, folyamatosan, egész nap. A háromnapos szakmai időszak alatt lemehet itt vagy száz-kétszáz fejtágító. A Nagy Adat (big data) előadás az egyik legnagyobb teremben kapott helyet. Sokakat érdekel és sokat ígérhet az összetett adatbányászat. Informatikai megoldásokkal átszőtt életünkben adatbázisok tömkelegébe gyűlnek az adatok végeláthatatlan sorban, például mobiltelefonról mikor, kivel, mennyi ideig beszéltünk, GPS alapján (mobilban, autóban) merre jártunk, hol álltunk meg, mivel mentünk, bankkártyánk forgalma szerint mire költöttünk, mikor, mennyit. Hová utaztunk, és mivel? Szervezett vagy magán szervezésben?

Ezek persze csak a legegyszerűbb adatok, most képzeljük el mindezt összefüggésében. Az utazási iroda online oldalán mennyi utat néztünk meg, míg végül döntöttünk és kifizettük bankkártyával a kiválasztottat (az előadáson fel sem merült hogy valaki ne bankkártyával fizetne...)? Olcsóbb utat választottunk a többihez képest vagy drágábbat? És a korábbi utazási szokásainkhoz mérten? Tömegével ez már trendet jelezhet, és nem két év mérlegét összehasonlítva utólagosan, hanem még épp időben egy gyors kínálat finomításhoz.

Harmadik lépés: adatbázisok összefűzése. Aki nálunk befoglalt 3 éjszaka Londont, az mennyit költött VISA bankkártyájával kint? Vett mondjuk City Card-ot? Egy év távlatában ha 200 londoni utasból 40 vett City Card-ot, akkor érdemes lehet még itthon forgalmazni az irodának. Pár óra turkálás a Big Data-ban, és máris sűrű filléreső hullhat az ügyes(en) keresgélő ölébe.

Big Data - van benne fantázia.

Persze gondos adatbevitel kell, fontos az adatbázisok átjárhatósága és valóban nagy mennyiségű rekordnál nem egy szerver, hanem akár egy egész szerverterem szükséges. Az adatok lekérdezése sem ötperces excelfüggvény, hanem programozói munka; nemkülönben a kinyert információk fogyasztható megjelenítése.

Miközben újabb és újabb prezentáció slide-ok úsztak fel a kivetítőre, a kellemesen szolid megvilágítású teremben elkalandoztak a gondolataim. Az utóbbi 10 évben biztosan megszálltam már ilyen-olyan okok miatt vagy 100 szállodában, szálláson. Ebből talán 10-15 küld rendszeresen friss információkat, akciókat - egyáltalán, próbálja fenntartani bennem mint utasban az érdeklődést. Van köztük 20 szobás családi panzió és összességében 400.000 szobás multi szállodalánc. Kevesebb mint 15%... ezek közül talán a harmada, ha érdekes, egy kétperces átfutást megér. Volt már olyan is, hogy emiatt foglaltam újra.
Százból tehát 15% az olyan szolgáltató, akinek bár lenne rá lehetősége, mégsem kommunikál az ügyfelével semmilyen későbbi formában. (Szinte mindig megadásra kerül az e-mail, de napjainkban a posta a maga anakronisztikusságával még izgalmas is lehet).
Csupán 5% az, aki valóban energiát fordít arra, hogy a kiküldött tartalom releváns legyen. Azt hiszem a legalapvetőbb (online és offline) marketing sincs még eléggé kihasználva. Legalábbis, a 95%-nak lenne még itt lehetősége a fejlesztésre, a profit növelésére.

Hétköznapi, filléres marketingfogások - van benne fantázia.



(a pénteki napról hétfő reggel számolunk be Nektek, főszerepben a SEO és a reszponzív design).


Péterffy Áron @ TravelMax

Csomag kínálatunk

A TravelMax Lite csomag elérhetővé teszi a legkisebb utazási irodáknak is a napi frissítésű XML alapú utazási ajánlatokat, teljesen egyedi önálló oldalként, vagy akár iframe beépítéssel.
A TravelMax Instant célja hogy a viszonteladó irodák rendkívül költséghatékonyan jussanak hozzá a teljes ajánlat adatbázishoz és a profi webes megjelenéshez.
A TravelMax Standard elérhetővé teszi a teljes ajánlat adatbázist, és lehetőséget nyújt a házon belüli, saját ajánlat szerkesztésre is.
A TravelMax Pro korlátozásmentes saját ajánlat szerkesztést és megjelenítést kínál, az átvehető teljes ajánlat adatbázis mellett.
A TravelMax Platinum legújabb fejlesztések és modern reszponzív megjelenítés mellett mindent tartalmaz, amit a többi csomagunk.

Szolgáltatásaink

  • Nyomtatott katalógus tervezése és kivitelezése
    • Vállaljuk weboldala mellé vagy akár külön is katalógusa elkészítését.
  • Interaktív, internetes katalógus készítése
    • Költséghatékony megjelenítés a weboldalán.
  • Banner készítés
    • Saját weboldalán mozgó vagy statikus hirdetés készítése.
  • Hirdetés készítés
    • Magazinokban, újságokban megjelenő hirdetés.
  • Arculat tervezés
    • Logótól a borítékon át a teljes arculat tervezéséig vállalunk mindent!
  • Molinó, cégtábla tervezés, kivitelezés
    • Amire csak szüksége lehet az irodája arculatának kialakításában..

Lépjen kapcsolatba

Skype
Skype My status