Kiállításról jelentjük...


Március 05. Szerda

Az idei konferencia tematikáját áttekintve elég világos volt, hogy mi számít napjainkban az informatika és a turizmus kereszteződésénél forró témának. Ezek:

- Web2.0, a Felhasználó Generálta Tartalmak térnyerése (pl. utazási blog-ok, hotel értékelések, facebook szájhagyomány)

- Multiscreen megoldások a turizmusban (mobil, tablet és amit még a jövő hoz majd megjelenítési kimenetként), reszponzív design

- Adatbányászat a Big Data-ból, analízis


Közösségi média Dubai marketingjében: Facebook, Twitter, Instagram.

A Tömegek Bölcsessége

A Web2.0 az olyan Internetes szolgáltatások neve, melyek a közösségi információ készítésre és megosztásra alapulnak. Ide tartozik a Facebook-tól kezdve a TripAdvisor értékeléseken át sok minden. Ez az újfajta tartalom a turisztikai marketingben is komoly változásokat hoz. A korábbi egyutas kommunikációt ("a katalógus azt írja, hogy a hotel gyönyörű és közvetlenül a tengerparton fekszik")

másodlagossá teszi a tömegek bölcsessége: több forrásból származó, független, autentikus (és kendőzetlen) információk.

A közösségi médiának hála pillanatok alatt, a semmiből is a csúcsra lehet juttatni az információt (legyen az egy remek kocsma, egy "titkos tipp" desztináció vagy egy kimagaslóan jó ár/értékűnek tartott szállás). Hogyan lehet ezt a zabolázatlan közösségi erőt (mely ráadásul nem is profitorientált) legalább valamelyest kontrollálni és az értékesítésbe bevonni?


A válaszok közül a legelső és legtriviálisabb: kínáljunk jó szolgáltatást jó áron, de legalábbis jó ár/értéken. "Nyilvánvaló", húzhatnánk meg a vállunkat. A tömegek bölcsessége azonban nem csupán jutalmazza a jól árazott szolgáltatást, hanem kegyetlenül a sárba is tudja (és fogja!) taposni azokat a szolgáltatásokat, amelyek negatívan kilógnak a sorból. A "közvetlen tengerparti" hotelként kínált (és árazott) szállásnak valóban annak kell lennie, mert ellenkező esetben nem csak egy utas nem tér vissza, hanem további ezer el sem megy.

Szerencsére ennek az ellenkezője is igaz: sokkal rövidebb idő alatt fel lehet futtatni egy szolgáltatást, csak a minőség és ár csúszkákat kell a versenytársakhoz mérten kicsit átpozicionálni.

A közösségi web hasznosításának idei slágermegoldása (legalábbis az ITB konferencián) a bloggerek bevonása. Hogyan lehet egy független, saját örömére író bloggert bevonni? Például úgy hogy megfizetik, de ez az adott blog szavahihetőségét rövid időn belül kikezdheti, ezért a legjobb megoldás a felkérés, az (ingyenes) próba. A kellő olvasottsággal (=mérhető egyedi látogatóval) bíró blogger így kaphat ingyenes éjszakát egy szállodában, részt vehet egy nepáli túrán vagy akár egy egész régió vagy ország ideiglenes tudósítója lehet. A lényeg, hogy írjon közben, minél többet és őszintén, de azért ne túl kritikusan.

Őszintén szólva a bloggerek körüli felhajtás ebben az évben kicsit talán túlzás, de egy trendet világosan mutat: a turisztikai marketingnek (is) folyamatosan alkalmazkodnia kell a vevők változó médiafogyasztásához. A jelen vásárlója már nem eszik meg mindent amit elé raknak, hanem válogat, új és őszinte ízek után kutatva.


Videó, vagy amit akartok


A közösségi tartalmaknál sokkal kevésbé meghatározó, de izgalmas trend a webes videók térnyerése. Magára valamit is adó webes cégnek (bevalljuk, mi is ide soroljuk magunkat) nem újdonság az online videóinzertek használata, azonban jópár érdekes újdonság hangzott el az előadáson.

Például hogy a Google AdWords mellett (erről holnap fogunk még írni) az online videókampányok voltak 2014 egyik legdinamikusabban fejlődő internetes hirdetési formátumai. Aztán születőben az aktuális aranyszabály: az első öt másodperc az egyetlen öt másodperc. Értsd: a netes reklámvideónak ennyi ideje van, hogy a felhasználó érdeklődését felkeltse (és az ne kattintson el). Ez pedig nem csak vágás kérdése, hanem koncepcionálisan ezt figyelembe véve kell elkészíteni a reklámot már a kreatív ötlettől a forgatáson át az utómunkáig.

Apropó, forgatás: a webes videó biztosan nagyon drága... Tévedés! A webes videóknál a közönség nem várja el a broadcast minőséget, így már meglepően alacsony költségek mellett is friss, izgalmas kampány indítható. Nem kell más csak egy jó kreatív, némi technológiai hozzáértés és egy mobiltelefon. Csapó...




Péterffy Áron @ TravelMax

Csomag kínálatunk

A TravelMax Lite csomag elérhetővé teszi a legkisebb utazási irodáknak is a napi frissítésű XML alapú utazási ajánlatokat, teljesen egyedi önálló oldalként, vagy akár iframe beépítéssel.
A TravelMax Instant célja hogy a viszonteladó irodák rendkívül költséghatékonyan jussanak hozzá a teljes ajánlat adatbázishoz és a profi webes megjelenéshez.
A TravelMax Standard elérhetővé teszi a teljes ajánlat adatbázist, és lehetőséget nyújt a házon belüli, saját ajánlat szerkesztésre is.
A TravelMax Pro korlátozásmentes saját ajánlat szerkesztést és megjelenítést kínál, az átvehető teljes ajánlat adatbázis mellett.
A TravelMax Platinum legújabb fejlesztések és modern reszponzív megjelenítés mellett mindent tartalmaz, amit a többi csomagunk.

Szolgáltatásaink

  • Nyomtatott katalógus tervezése és kivitelezése
    • Vállaljuk weboldala mellé vagy akár külön is katalógusa elkészítését.
  • Interaktív, internetes katalógus készítése
    • Költséghatékony megjelenítés a weboldalán.
  • Banner készítés
    • Saját weboldalán mozgó vagy statikus hirdetés készítése.
  • Hirdetés készítés
    • Magazinokban, újságokban megjelenő hirdetés.
  • Arculat tervezés
    • Logótól a borítékon át a teljes arculat tervezéséig vállalunk mindent!
  • Molinó, cégtábla tervezés, kivitelezés
    • Amire csak szüksége lehet az irodája arculatának kialakításában..

Lépjen kapcsolatba

Skype
Skype My status