Kiállításról jelentjük...
Március 05. Szerda
Az idei konferencia tematikáját áttekintve elég világos volt, hogy mi számít napjainkban az informatika és a turizmus kereszteződésénél forró témának. Ezek:
- Web2.0, a Felhasználó Generálta Tartalmak térnyerése (pl. utazási blog-ok, hotel értékelések, facebook szájhagyomány)
- Multiscreen megoldások a turizmusban (mobil, tablet és amit még a jövő hoz majd megjelenítési kimenetként), reszponzív design
- Adatbányászat a Big Data-ból, analízis
Közösségi média Dubai marketingjében: Facebook, Twitter,
Instagram.
A Tömegek Bölcsessége
A Web2.0 az olyan Internetes szolgáltatások neve, melyek a közösségi információ készítésre és megosztásra alapulnak. Ide tartozik a Facebook-tól kezdve a TripAdvisor értékeléseken át sok minden. Ez az újfajta tartalom a turisztikai marketingben is komoly változásokat hoz. A korábbi egyutas kommunikációt ("a katalógus azt írja, hogy a hotel gyönyörű és közvetlenül a tengerparton fekszik")
másodlagossá teszi a tömegek bölcsessége: több forrásból származó, független, autentikus (és kendőzetlen) információk.
A közösségi médiának hála pillanatok alatt, a semmiből is a csúcsra lehet juttatni az információt (legyen az egy remek kocsma, egy "titkos tipp" desztináció vagy egy kimagaslóan jó ár/értékűnek tartott szállás). Hogyan lehet ezt a zabolázatlan közösségi erőt (mely ráadásul nem is profitorientált) legalább valamelyest kontrollálni és az értékesítésbe bevonni?
Szerencsére ennek az ellenkezője is igaz: sokkal rövidebb idő alatt fel lehet futtatni egy szolgáltatást, csak a minőség és ár csúszkákat kell a versenytársakhoz mérten kicsit átpozicionálni.
A közösségi web hasznosításának idei slágermegoldása (legalábbis az ITB konferencián) a bloggerek bevonása. Hogyan lehet egy független, saját örömére író bloggert bevonni? Például úgy hogy megfizetik, de ez az adott blog szavahihetőségét rövid időn belül kikezdheti, ezért a legjobb megoldás a felkérés, az (ingyenes) próba. A kellő olvasottsággal (=mérhető egyedi látogatóval) bíró blogger így kaphat ingyenes éjszakát egy szállodában, részt vehet egy nepáli túrán vagy akár egy egész régió vagy ország ideiglenes tudósítója lehet. A lényeg, hogy írjon közben, minél többet és őszintén, de azért ne túl kritikusan.
Őszintén szólva a bloggerek körüli felhajtás ebben az évben kicsit talán túlzás, de egy trendet világosan mutat: a turisztikai marketingnek (is) folyamatosan alkalmazkodnia kell a vevők változó médiafogyasztásához. A jelen vásárlója már nem eszik meg mindent amit elé raknak, hanem válogat, új és őszinte ízek után kutatva.
Például hogy a Google AdWords mellett (erről holnap fogunk még írni) az online videókampányok voltak 2014 egyik legdinamikusabban fejlődő internetes hirdetési formátumai. Aztán születőben az aktuális aranyszabály: az első öt másodperc az egyetlen öt másodperc. Értsd: a netes reklámvideónak ennyi ideje van, hogy a felhasználó érdeklődését felkeltse (és az ne kattintson el). Ez pedig nem csak vágás kérdése, hanem koncepcionálisan ezt figyelembe véve kell elkészíteni a reklámot már a kreatív ötlettől a forgatáson át az utómunkáig.
Apropó, forgatás: a webes videó biztosan nagyon drága... Tévedés! A webes videóknál a közönség nem várja el a broadcast minőséget, így már meglepően alacsony költségek mellett is friss, izgalmas kampány indítható. Nem kell más csak egy jó kreatív, némi technológiai hozzáértés és egy mobiltelefon. Csapó...
Péterffy Áron @ TravelMax
Csomag kínálatunk
Szolgáltatásaink
-
Nyomtatott katalógus tervezése és kivitelezése
- Vállaljuk weboldala mellé vagy akár külön is katalógusa elkészítését.
-
Interaktív, internetes katalógus készítése
- Költséghatékony megjelenítés a weboldalán.
-
Banner készítés
- Saját weboldalán mozgó vagy statikus hirdetés készítése.
-
Hirdetés készítés
- Magazinokban, újságokban megjelenő hirdetés.
-
Arculat tervezés
- Logótól a borítékon át a teljes arculat tervezéséig vállalunk mindent!
-
Molinó, cégtábla tervezés, kivitelezés
- Amire csak szüksége lehet az irodája arculatának kialakításában..